MROŻONE SZALEŃSTWO


W końcu parę dni ciepła. Sezon na owocowe schładzanie uważam za oficjalnie otwarty.

Wszyscy lubią lody, a przynajmniej powinni. Nie ufam ludziom, którzy twierdzą inaczej. Bo każdy powinien być na tyle dzieckiem, żeby lubić J Ale co to tego jakie się lubi, to już nie ma ograniczeń – granicą jest nasza wyobraźnia.

Zastanawiałam się na jakie najdziwniejsze smaki trafiłam – kasza jaglana z owocami była dla mnie wyzwaniem i miłym zaskoczeniem. Nie polecam za to lodów o smaku ogórka – trochę jak mrożona mizeria. Zaczęłam szukać lodowych pomysłów w sieci i przeszło to moje oczekiwania. Odwagę w próbowaniu smaków mam, ale owcze wnętrzności, konina, wołowe języki, ośmiornica czy kurze skrzydełka to nie są dla mnie smaki lodów.

Wole wrócić do klasyki: truskawka, cytryna, toffi, smerf czy czekolada – to elementarz każdej lodziarni. Każdy ma swoje przyzwyczajenia – jedni wybierają w wafelku, inni na patyczku, można też pójść na takiego porządnie zakręconego lub sieciówkowego z posypką. Możliwości jest wiele, aż czasami za dużo - trzeba wtedy pójść na kompromis: jedne przed obiadem, a drugie po.

Ale kiedy jest za gorąco, a dojście do sklepu równa się przejściu przez Saharę, możemy przygotować sobie domową wersję tych mrożonych pyszności. Korzyść dodatkowo taka, że nikt nie będzie patrzył na naszą siódmą dokładkę.

LODY Z OWOCÓW LEŚNYCH

- mleko – 200ml
- owoce leśne (świeże lub mrożone) – 500g
- miód – 150g
- cytryna - 1szt.
Mleko zagotować, dodać owoce (jeżeli mrożone to rozmrozić) i miód. Wszystko dokładnie zmiksować. Jeżeli smak jest za mało orzeźwiający dodać sok z cytryny. Gotową masę przelać do pojemniczków i wstawić do zamrażalnika (najlepiej na całą noc).



LODY TRUSKAWKOWE

- truskawki (świeże lub mrożone) – 500g
- cukier – 150g
- woda – 150ml
- cytryna – 1szt.
Cukier zagotować z wodą. Od zagotowania gotować ok. 3 minut. Gorący syrop wlać do truskawek (jeżeli mrożone to rozmrozić) i zmiksować. Na końcu dodać sok z całej cytryny. Gotową masę przelać do pojemniczków i wstawić do zamrażalnika (najlepiej na całą noc).






Smacznego


Dajcie znać jakie wy smaki lubicie i polecacie!

Komentarze